A professzionalizációs folyamatok történetének kutatása a 2000-es években

Nagy Péter Tibor: A professzionalizációs folyamatok történetének kutatása a 2000-es években. In: Iskolakultúra, (21) 1. pp. 3-8. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_01_003-008.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_01_003-008.pdf

Letöltés (425kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az oktatásügy professzionalizációs folyamatait reflektáló kutatások a tanítók, a tanárok, a neveléstudományokat kutatók professzionalizációs folyamataira egyaránt kiterjedtek. A látszólag oly különböző csoportok professzionalizációjának mindenütt előforduló eleme a képzettség/szakirányú diploma/minősítettség, a normatív alkalmazási feltételek, a kamarai-egyesületi jellegű szerveződés, a kongresszusok, tanszékek és karok, a standardizált normák alapján működő szakmai, illetve tudományos folyóiratok, könyvsorozatok létrejötte és sorsának alakulása. Jelen vizsgálatban a 2000 után önálló könyvként publikált műveket és az öt legfontosabb neveléstudományi folyóiratban (1) publikált tanulmányokat tekintettem át, ezen az idő- és forráskörön kívül csak kivételesen indokolt esetben terjeszkedtem.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 3-8
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42218
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet