Az alternativitás értelmezési lehetőségei és megjelenése az oktatásban és a pedagógusképzésben

Langerné Buchwald Judit: Az alternativitás értelmezési lehetőségei és megjelenése az oktatásban és a pedagógusképzésben. In: Iskolakultúra, (21) 12. pp. 92-105. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_12_092-105.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_12_092-105.pdf

Letöltés (491kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az alternativitás fogalmának több értelmezési lehetősége van a neveléstudományi szaknyelv használatában, és az alternativitás különböző megjelenési formái léteznek az oktatás világában. A tanulmány egyrészt fogalomtisztázó szándékkal áttekintést ad az alternatív pedagógia és iskola, reformpedagógia és reformiskola, valamint a hagyományos iskola fogalmak neveléstudományi irodalomban kimutatható értelmezési lehetőségeiről, és kísérletet tesz e fogalmak elhatárolására. Áttekinti a reform- és alternatív iskolákat a reformpedagógia magyarországi megjelenésétől napjainkig, és bemutatja az alternativitás jelenlegi megjelenési formáit a közoktatásban és a pedagógusképzésben.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 92-105
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42206
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet