A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában

Józsa Krisztián; Hricsovinyi Julianna: A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában. In: Iskolakultúra, (21) 6-7. pp. 12-29. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_012-029.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_012-029.pdf

Letöltés (864kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban az iskolába lépéskor tetten érhető szelekciós mechanizmus empirikus leírására teszünk kísérletet. Kutatásunkban egy nagyváros összes elsős tanulójának szocioökonómiai hátterét felmértük. Megvizsgáltuk, hogy az első évfolyamra történő beiskolázás során hogyan alakul az iskolák tanulói összetétele. A tanulmány központi kérdése a körzeti és a nem körzeti iskolába beíratott gyermekek közötti különbségek feltérképezése, az iskolaválasztási tendenciák elemzése, az iskolák, iskolakörzetek összehasonlítása.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 6-7
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 12-29
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42195
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet