Józsa Krisztián; Hricsovinyi Julianna: A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában. In: Iskolakultúra, (21) 6-7. pp. 12-29. (2011)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_06-07_012-029.pdf Letöltés (864kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányunkban az iskolába lépéskor tetten érhető szelekciós mechanizmus empirikus leírására teszünk kísérletet. Kutatásunkban egy nagyváros összes elsős tanulójának szocioökonómiai hátterét felmértük. Megvizsgáltuk, hogy az első évfolyamra történő beiskolázás során hogyan alakul az iskolák tanulói összetétele. A tanulmány központi kérdése a körzeti és a nem körzeti iskolába beíratott gyermekek közötti különbségek feltérképezése, az iskolaválasztási tendenciák elemzése, az iskolák, iskolakörzetek összehasonlítása.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 21 |
Szám: | 6-7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2011 |
Oldalak: | pp. 12-29 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42195 |
![]() |
Tétel nézet |