Illés Éva: A szövegértés pragmatikája – egy érettségi feladat elemzése. In: Iskolakultúra, (21) 4-5. pp. 144-156. (2011)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_04-05_144-156.pdf Letöltés (404kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A 2005-ben bevezetett idegennyelvi érettségi vizsga egyik központi célkitűzése a kommunikatív nyelvoktatás megerősítése, valamint a vizsgacentrikus tanítási gyakorlat ellensúlyozása volt. Joggal feltételezhető tehát, hogy az egyes vizsgákban szereplő feladatok kiválasztása is hasonló célt szolgál. Egy gyakran használt feladattípus, az „igaz/hamis/nincs róla információ” teszt nyelvhasználati, azaz pragmatikai szempontból történő elemzésével igyekszem rávilágítani a feladatban rejlő ellentmondásokra, és arra, hogy az eredeti célkitűzésekkel ellentétben ez a feladattípus nem tekinthető kommunikatív tesztelési formának, és továbbra is a vizsgára való felkészítést és felkészülést ösztönzi mind a tanár, mind pedig a nyelvtanuló részéről.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 21 |
| Szám: | 4-5 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2011 |
| Oldalak: | pp. 144-156 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42193 |
![]() |
Tétel nézet |

