Differenciált munkaformák : a műhelyfoglalkozás indoka és tapasztalatai

Horváth H. Attila: Differenciált munkaformák : a műhelyfoglalkozás indoka és tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (21) 12. pp. 41-47. (2011)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2011_12_041-047.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2011_12_041-047.pdf

Letöltés (368kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az írás egyfelől indoklását adja, hogy miért van szükség a felsőoktatásban olyan műhelyfoglalkozásokra, amelyek a differenciálást, a tevékenységcentrikus és élményszerű munkaformák alkalmazását segítik az oktatók körében. Ennek a jelentőségét a tanárképzésben látja, ahol kiemelt szerepet kap, hogy a szakterületi képzés vonatkozásában is ilyen szemlélettel és módszerekkel találkozzanak a jövő pedagógusai. Másfelől a kurzus tapasztalatait veszi számba, hangsúlyozva, hogy segíteni kell a tanulással kapcsolatos szemléletváltást mind az oktatók, mind pedig a hallgatók körében. Egyértelműsíti, hogy jóval több előkészítést, felkészülést igényel ennek a szemléletnek és gyakorlatnak a megvalósítása, mint a hagyományos óraszervezés, ezért érdemes megfontolni a differenciálás, tevékenycentrikus, élményszerű munkaformák alkalmazásával járó többletmunka elismertetését a felsőoktatásban (is)

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 21
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2011
Oldalak: pp. 41-47
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42190
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet