A romák oktatásának fejlesztési törekvései az Európai Unióban

Torgyik Judit: A romák oktatásának fejlesztési törekvései az Európai Unióban. In: Iskolakultúra, (22) 3. pp. 74-84. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_03_074-084.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_03_074-084.pdf

Letöltés (476kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi évek uniós oktatáspolitikai törekvéseiben kiemelt helyet kapott a romák oktatásának fejlesztése. Míg néhány évtizeddel ezelőtt mindössze a nyugati országokban utazó életmódot folytató csoportok életmódját kívánták szabályozni, addig mostanra a befogadó társadalom elérésének célja új fejleményeket hozott. Az oktatás, a képzés, a szociális és egészségügyi szolgáltatások széles körű elérése, a foglalkoztatás és a lakhatás kérdései kerültek előtérbe. A tendenciákat elemezve jól kirajzolódnak Európa-szerte azok az innovatív tendenciák, amelyek számos ponton hasonlóságokat mutatnak a különböző EU-tagállamok között, mindamellett, hogy az egyes országok saját, nemzeti vonásai is átszínezik a főbb kezdeményezéseket.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 3
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 74-84
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42124
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet