Személyiségünkkel beszélünk magunk között szólva

Novák Imre: Személyiségünkkel beszélünk magunk között szólva. In: Iskolakultúra, (22) 9. pp. 104-108. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-9_104-108.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-9_104-108.pdf

Letöltés (855kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kiinduló helyzetünk, hogy a nyelvtanítás alatt a nyelv szintaktikai leírását és retorikai, stilisztikai, művelődéstörténeti funkciót is értjük. „A középiskolai magyar nyelvi képzés és nevelés célja – Balázs Géza nyelvészprofesszort idézve – a pedagógusok, szülők és a kommunikáció szükségletének kielégítése. Már a rómaiak is a helyes beszéd és írás mesterségére tanítottak, mert a kommunikációs szükségletek mindig is fontosak voltak.” A kommunikáció az élet alapja, és ez lényegében a viselkedést is jelenti, de kölcsönhatás érvényesül, mert a nyilvánosság hat a személyiségre. Ezek mellett az idegen nyelv ismeretének is az alapja az anyanyelv. Az egyediségünk a nyelvi formákban rejlik. A szöveg hierarchiateremtő, és azt bizonyítja, kifejezően beszélni és írni megtanulható.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 104-108
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42095
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet