Lengyel Judit; Török Tímea: 11–12. évfolyamos szegedi gimnazisták továbbtanulási elképzelései. In: Iskolakultúra, (22) 4. pp. 50-66. (2012)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_04_050-066.pdf Letöltés (668kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A kilencvenes évek második felétől jelentősen emelkedett a felsőoktatásba belépő hallgatók száma. Ennek oka egyrészt a munkaerő-piaci igények változása, másrészt a felsőfokú képzettség iránti személyes igények megváltozása. A továbbtanulás, valamint ennek szükségessége egyre természetesebben épül be a felnövekvő nemzedék életébe, ezzel is befolyásolva jövőjük tervezését. Mindinkább megszokottnak számít, hogy a tanulás nem fejeződik be a középfokkal és az érettségi megszerzésével. A felsőoktatásba lépők többsége még mindig a gimnáziumokból kerülnek ki, azonban a szakközépiskolák is egyre nagyobb számban biztosítanak utánpótlást az egyetemek számára (Róbert, 2000; Fábri és Roberts, 2004; Madarász és Takács, 2005).
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 22 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2012 |
Oldalak: | pp. 50-66 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42083 |
![]() |
Tétel nézet |