Az amerikai pedagógiai kutatás múltja és jelene : az amerikai neveléstudományi kutatók szövetsége 2011. évi konferenciájának tükrében

Hódi Ágnes; Tóth Edit: Az amerikai pedagógiai kutatás múltja és jelene : az amerikai neveléstudományi kutatók szövetsége 2011. évi konferenciájának tükrében. In: Iskolakultúra, (22) 2. pp. 83-94. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_02_083-094.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_02_083-094.pdf

Letöltés (527kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 20. század elején az Amerikai Egyesült Államokban a pedagógia – reflektálva a közoktatás igényeire – gyors fejlődésen ment keresztül. Mi sem jelzi ezt jobban, minthogy a vezető egyetemeken egymás után alakultak a pedagógiai fakultások, s a kutatói közösség tagjai 1916- ban – más tudományok képviselőihez hasonlóan – létrehozták saját tudományos szervezetüket, az American Educational Research Associationt (Amerikai Neveléstudományi Kutatók Szövetsége, AERA). A szövetség tagjai úgy vélték, a pedagógia mint önálló empirikus társadalomtudomány vezető szerepet játszhat az amerikai közoktatás megreformálásában, ezen keresztül részt tud vállalni a társadalmi problémák feloldásában. A neveléstudomány kutatóit tömörítő legnagyobb szervezet múltja szorosan egybefonódik az amerikai neveléstudományi kutatás történetével, hiszen – idézve Solla de Price-t (1979) – a tudománnyá válás feltétele a tudományos közösség kialakulása, kutatási eredményeinek tudományos fórumokon történő rendszeres megvitatása.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 83-94
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42064
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet