A társadalmi esélyegyenlőtlenségek új színterei a felsőoktatásban

Hrubos Ildikó: A társadalmi esélyegyenlőtlenségek új színterei a felsőoktatásban. In: Iskolakultúra, (22) 1. pp. 57-62. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_01_057-062.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_01_057-062.pdf

Letöltés (449kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az oktatásban megnyilvánuló társadalmi egyenlőtlenségek, az oktatási rendszer szerepe az egyenlőtlenségek újratermelődésében a szociológiai kutatások egyik alapkérdésévé vált a 20. század második felében. A középfokú képzés kiterjesztése következtében fontos társadalmi vizsgálati probléma lett, hogy a különböző társadalmi rétegek mennyiben tudják elérni a középfokú végzettséget, illetve annak mely típusát tudják elérni, továbbá hogy milyen szerepe van az általános iskolának az esélyek nivellálásában (avagy paradox módon a növelésében). Az európai szociológiában Pierre Bourdieu (1978) alapozta meg az erről való gondolkodást. Magyarországon Ferge Zsuzsa (1980) tette ismertté a bourdieu-i paradigmát, és ezzel elindította a magyar szociológia egyik legjelentősebb eredményeket hozó, kiváló kutatók egész sorát magába foglaló kutatási irányát.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 57-62
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42058
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet