Pedagógusok nézetei az iskola szerepéről a versengésre és vállalkozásra való felkészítésben

Fülöp Márta; Pressing Zsuzsanna: Pedagógusok nézetei az iskola szerepéről a versengésre és vállalkozásra való felkészítésben. In: Iskolakultúra, (22) 3. pp. 44-63. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_03_044-063.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_03_044-063.pdf

Letöltés (635kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A sikeres gazdasági élet szükségessé teszi, hogy az abban résztvevők rendelkezzenek megfelelő készségekkel, kompetenciákkal a működtetéséhez. A piacgazdaság versenyre épül, és működtetői többek között a vállalkozók. A konstruktív versengés képességének és a vállalkozói kompetenciáknak a kialakítása és fejlesztése ezért fontos lehet egy társadalom gazdasági fejlődése szempontjából. Az oktatási rendszer azonban nem készíti fel erre célzottan és szisztematikus oktatás keretében a leendő állampolgárok szélesebb tömegeit, a pedagógusok pedig többnyire saját laikus nézeteiket és attitűdjeiket közvetítik diákjaiknak.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 3
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 44-63
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42043
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet