Életreform és zenepedagógia : a 20. század alternatív zeneoktatási módszereinek életreform-vonatkozásai

Daragó Rita Laura: Életreform és zenepedagógia : a 20. század alternatív zeneoktatási módszereinek életreform-vonatkozásai. In: Iskolakultúra, (22) 5. pp. 3-10. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_05_003-010.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_05_003-010.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 19. század utolsó évtizedeiben egyre nagyobb körben terjed egy olyan új életfelfogás, melynek jellegzetes elemei fellelhetők mind a kortárs életreform-mozgalmakban, mind pedig az ezek nyomán kibontakozó általános és művészetpedagógiai reformmozgalmakban is (Németh, 2005, 8. o.). Az ekkortájt tevékenykedő pedagógusok egy sokszínű, a régivel gyökeresen szakítani és újítani akaró korszellem szülöttei; méltán feltételezhetjük, hogy eltérő módon bár, de hatással volt rájuk az őket körülvevő szellemi atmoszféra. A reformpedagógia és az életreform-mozgalmak kapcsolatának vizsgálata jelentős figyelmet kapott az elmúlt évek pedagógiatörténeti kutatásaiban. Jelen tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a 19-20. század fordulójának különböző életreform-mozgalmai, azok legfőbb eszméi milyen hatást gyakoroltak az európai művészeti, ezen belül is a zenei reformpedagógia jeles metódusaira.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 3-10
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42030
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet