Szegedi középiskolások bevándorlók iránti attitűdjei

Dancs Katinka; Kinyó László: Szegedi középiskolások bevándorlók iránti attitűdjei. In: Iskolakultúra, (22) 7-8. pp. 45-61. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_045-061.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012-7-8_045-061.pdf

Letöltés (814kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A Nyugat-Európába érkező bevándorlók integrációja gyakran komoly kihívás elé állítja az EU döntéshozóit és politikusait. Mindez különösen akkor válik érzékelhetővé, ha a beilleszkedés folyamata a lakosság előítéletekkel terhes megnyilvánulásaival társul. Az IEA állampolgári műveltség vizsgálatainak (CivEd, ICCS) visszatérő témája a tanulók bevándorlókkal kapcsolatos attitűdjeinek feltárása. A lezajlott vizsgálatok eredményei szerint a fiatalok számos országban elutasítóak a betelepülőkkel szemben. Jelen tanulmányunk a folyóirat 2012/5. számában megjelent, politikai-közéleti intézmények iránti attitűdök vizsgálatával foglalkozó munkánk folytatásának tekinthető. Írásunkban 9. osztályos szegedi tanulók körében végzett, bevándorlókkal kapcsolatos attitűdökre irányuló felmérésünk eredményeit mutatjuk be, továbbá az adatokat összehasonlítjuk korábbi nemzetközi és hazai eredményekkel.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 45-61
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42029
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet