A kortárs zene tanításának elvi és gyakorlati kérdései

Burián Miklós: A kortárs zene tanításának elvi és gyakorlati kérdései. In: Iskolakultúra, (22) 1. pp. 95-100. (2012)

[thumbnail of EPA00011_Iskolakultura_2012_01_095-100.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_Iskolakultura_2012_01_095-100.pdf

Letöltés (395kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A cikk tágabb és szűkebb értelemben méltatja a kortárs zene fogalmát. Értelmezéséhez idéz néhány gondolatot a filozófia egyik jeles képviselőjétől, Bergsontól, valamint két neves zeneesztétától, Dalhaustól és Eggebrechttől. Rámutat arra a tarthatatlan helyzetre, amely a kortárs zene általános tanítását övezi (Keuler, 1978). A cikk Bartókon, Kodályon, Yehudi Menuhinon keresztül eljut a kortárs zene tanításának magyarországi képviselőiig (Tusa Erzsébet, Apagyi Mária, Dimény Judit, Keuler Jenő, Legány Dénes, Sáry László és a cikk szerzője). Az írás eredendő célja az, hogy felkeltse azoknak az érdeklődését, akik a kortárs zene tanítását általános iskolai szinten is szeretnék megvalósítani.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 22
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2012
Oldalak: pp. 95-100
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42021
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet