Tóth Péter István: A figyelmi kommunikáció: figyelem a face-to-face interakciókban. In: Iskolakultúra, (23) 7-8. pp. 102-114. (2013)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_7-8_102-114.pdf Letöltés (498kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A figyelemnek sajátos szerepe van a kommunikációban. Figyelünk arra, amit beszélgetőpartnerünk mond, hogy megértsük, mit is jelent az, amiről beszél, mit is akar velünk közölni. Figyelünk arra, hogyan mondja, figyelünk nem verbális jelzéseire és a szituációra. Figyelünk arra, hogy őszinte-e, hogy nem akar-e bennünket félrevezetni, és hogyan viszonyul hozzánk. Figyelünk, hogy felismerjük, miért és hogyan érint bennünket egy üzenet, mennyire fontos számunkra, felkészültek vagyunk-e, hogy megértsük. Figyelünk a másikra mint társunkra, barátunkra, családtagunkra, szerelmünkre, alkalmazottunkra, főnökünkre, tanárunkra, tanítványunkra. Figyelünk a hírekre, figyelünk a bennünket körülvevők esetleges reakcióira, ha úgy mondunk valamit valakinek, hogy mások is értsék, vagy éppen szeretnénk, ha nem hallgatnának bele a beszélgetésünkbe.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 23 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2013 |
Oldalak: | pp. 102-114 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:05 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42005 |
Tétel nézet |