A mese és a játék jelenléte a kisgyermekes családok életében

Nyitrai Ágnes; Darvay Sarolta: A mese és a játék jelenléte a kisgyermekes családok életében. In: Iskolakultúra, (23) 11. pp. 73-85. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_11_073-085.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_11_073-085.pdf

Letöltés (649kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az első életévekben szerzett élmények és tapasztalatok későbbi fejlődést meghatározó szerepe már nemcsak a tudományos és szakmai közéletben, hanem a közgondolkodásban is evidencia. Ez a paradigmaváltás a 160 éves múltra visszatekintő bölcsődepedagógiát is az eddigi szakmai-módszertani nézetek újragondolására, a felmerülő kérdések megválaszolására ösztönzi. Gyakran megfogalmazódik szakmai dokumentumokban a családi nevelés értékeire, hagyományaira történő építkezés, ugyanakkor rögtön felvetődik a kérdés: vajon ismerik-e a kisgyermeknevelők a családi nevelés jellemzőit oly mértékben, hogy azt pedagógiai munkájukban hasznosítani tudják? A családi nevelés jellemzőit, a családban és a bölcsődében zajló nevelés egymással való kapcsolódásait vizsgáló kutatásunkból az otthoni nevelés néhány szeletével kapcsolatos eredményeinket mutatjuk be tanulmányunkban.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 11
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 73-85
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41974
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet