A hazai iskolaérettségi vizsgálatok gyakorlata napjainkban

Apró Melinda: A hazai iskolaérettségi vizsgálatok gyakorlata napjainkban. In: Iskolakultúra, (23) 1. pp. 52-71. (2013)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2013_1_052-071.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2013_1_052-071.pdf

Letöltés (768kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány első részében egy rövid történeti áttekintés után arra próbálok választ nyújtani, hogy lehet-e definiálni az iskolaérettséget, és hogy mi lehet egy jó meghatározás alapja, melyek az iskolai sikeresség meghatározó komponensei, milyen esetleges tévhitekkel szembesülhetünk ezeknek a tényezőknek a kiválasztásával kapcsolatban. Ez után néhány konkrét vizsgálat alapján szemléltetem, hogy időben és szakterületek kapcsán hogyan alakult a különböző módszerek kidolgozása, ezek milyen biztonsággal határozzák meg az iskolai alkalmasságot, milyen keretek között célszerű alkalmazásuk, majd beszámolok saját kérdőíves vizsgálatom eredményeiről, melynek során óvodákat kérdeztem mérési kultúrájukról, szokásaikról és a jelenlegi mérőrendszerekkel való elégedettségükről.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 23
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2013
Oldalak: pp. 52-71
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41901
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet