Iskolai lemorzsolódást csökkentő oktatáspolitikák

Imre Anna: Iskolai lemorzsolódást csökkentő oktatáspolitikák. In: Iskolakultúra, (24) 5. pp. 65-76. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_5_065-076.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_5_065-076.pdf

Letöltés (445kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A társadalmi kirekesztés a 21. század hajnalán komoly gond. Az oktatási expanzióval, a népesség iskolázottságának folyamatos növekedésével, az élethosszig tartó tanulás realitássá válásával a lemaradás kockázata megnő mind a lemaradók, mind a társadalom számára. A lemaradás társadalmi kirekesztéssel is együtt jár, a társadalmi kirekesztés a társadalmi hovatartozás hiányát, a közösségi hovatartozás hiányát is eredményezi, nehezítve az önerőből történő változtatást. A ‚tudásgazdaság’ nagy társadalmi csoportokat képes marginalizálni, akár földrajzi okokból, akár a lehetőségek hiánya okán. A 21. században ezzel valamit kezdeni kell: a közoktatás számára elsősorban a megelőzés lehet a feladat, másodés harmadsorban a veszélyeztetettek számára a gyors segítségnyújtás és a lemorzsolódók számára második esély biztosítása.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 65-76
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41888
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet