A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig

Jancsák Csaba: A tanárképzésben részt vevő hallgatók felsőoktatási életútja a középiskolától a tanári oklevélig. In: Iskolakultúra, (24) 5. pp. 18-27. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_5_018-027.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_5_018-027.pdf

Letöltés (327kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A fiatalok oktatási életútja az ifjúságszociológia kutatási területeinek egyik legfontosabbika*. A felsőoktatási hallgatók intézményválasztásaiban belekódolt módon jelennek meg a jövőbeni társadalom diplomával rendelkező értelmiségének egyes jellemzői is. A kockázati társadalomban (Beck, 2008) az egyetemista fiatalok flexibilisen alakított életútjába beépült a felsőoktatás és a gazdasági-társadalmi környezet viszonyrendszeréről, azaz az oktatás világáról alkotott vélekedés is. A felsőoktatási életszakasz – mind az intézményi klíma, mind a „értelmező közösségek” (Pusztai, 2012) véleményformáló jellege okán – a későbbi életút formálódása szempontjából rendkívüli jelentőséggel bír (Kabai és mtsai, 2007; Pusztai, 2011; Fónai és Pusztai, 2012)

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 18-27
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41834
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet