Egész nap az iskolában?

Kőpatakiné Mészáros Mária; Mayer József; Vígh Sára: Egész nap az iskolában? In: Iskolakultúra, (24) 1. pp. 34-47. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_1_034-047.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_1_034-047.pdf

Letöltés (519kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az egész napos iskola létrehozása már 2006-ban is a szakmai gondolkodás középpontjába került, mégpedig sok más elképzelés mellett a Gyermekszegénység Elleni Program ajánlásai között.1 Az akkori elképzelések szerint elsősorban a hátrányos helyzetű településeken a hátrányos helyzetű tanulók érdekében szándékozták bevezetni ezt az oktatási formát. A koncepcióban alapvetően a nevelői felkészültség erősítése mellett a tárgyi feltételek megteremtésére gondoltak mint olyan tényezőre, amely lehetővé tette volna azoknak a foglalkozási formáknak az intézményi szintű megjelenését, amelyek a pihenés és a sportolási lehetőségek biztosítása mellett elsődlegesen a különböző típusú hátránytényezők csökkentését (esetleg felszámolását) szolgálták volna. A tanulmány egy hosszú időszakon át tartó kutatási-fejlesztési tevékenység első fázisában íródott s az időszak legfontosabb történéseit foglalja össze.”

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 34-47
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41825
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet