A fotóelemzés forrásértéke a múzeumpedagógiában

Joó Julianna: A fotóelemzés forrásértéke a múzeumpedagógiában. In: Iskolakultúra, (24) 6. pp. 99-110. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_06_099-110.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_06_099-110.pdf

Letöltés (3MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

E tanulmányban arra vállalkozom, hogy felhívjam a figyelmet a múzeumpedagógiai foglalkozásokról készült fotók forrásértékére. Ugyanis a múzeumpedagógia területétől nem idegen a fotók készítése, gyakran a szakemberekkel szembeni követelmény a múzeumpedagógiai tevékenységekről készült fotósorozat dokumentálás céljából; például év végi beszámolókhoz, amikhez illik fotókat is mellékelni. Ennek következtében is kerülnek fel a különböző jellegű fotók a múzeumok honlapjára vagy közösségi oldalukra. Esetünkben nem meghatározó az, hogy a tanulmányban felhasznált képeket melyik felületről töltöttük le. Ennek nyomán megpróbálok a fényképek nem-verbális kommunikációs csatornáján keresztül ízelítőt adni a művészeti múzeumokban használt múzeumpedagógiai módszerek, technikák és eszközök lehetőségeiről, előnyeiről és hátrányairól.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 99-110
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41807
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet