"Üvegházhatás a PET-palackban", avagy hogyan mutassuk be az üvegházhatást a tanteremben

Hubai Katalin Eszter: "Üvegházhatás a PET-palackban", avagy hogyan mutassuk be az üvegházhatást a tanteremben. In: Iskolakultúra, (24) 11-12. pp. 69-75. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_11-12_069-075.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_11-12_069-075.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Vitathatatlan tény, hogy a Föld felszín közelében található légrétege melegszik, emellett számos üvegházhatású gáz koncentrációja emelkedett nagyobb mértékben, mint amit a természetes folyamatok indokolhatnának, illetve az általunk belátható földtörténet során valaha is bekövetkezett. E gázok mennyiségük következtében mára már a túlzott felmelegedés és az ennek következtében kialakuló éghajlatváltozással járó természeti katasztrófák forrásává váltak. Kiemelkedő feladat, hogy a diákok megismerjék az üvegházhatás folyamatát, és megértsék, miért van szükség az üvegházhatású gázok emberi eredetű kibocsátásának csökkentésére.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 69-75
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:05
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41801
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet