A digitális játék-alapú tanulási eszközök tervezésének pedagógiai alapjai

Debreczeni Dániel Géza: A digitális játék-alapú tanulási eszközök tervezésének pedagógiai alapjai. In: Iskolakultúra, (24) 10. pp. 15-27. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_10_015-027.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_10_015-027.pdf

Letöltés (834kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány célja meghatározni a digitális játék-alapú tanulásnak és eszközeinek, a modern oktatási játékoknak a pedagógiai alapjait és az oktatási játék-tervezés követelményeit, hogy alapjául szolgálhassanak egy digitális játék-alapú gondolkodásfejlesztő eszköz tervezésének és elkészítésének. A terület szakirodalma felhívja a figyelmet arra, hogy a modern oktatási játékokat meghatározó pedagógiai alapelvek és játékelemek a hatékony digitális játék-alapú tanulás előfeltételei. A tanuláselméletek, a felhasználói élmény elemei, az EGameFlow, a pedagógiai játékelemek, a motiváció, a teljesítményt meghatározó affektív tényezők, a játék-alapú tanulási modellek és az oktatási játék-tervezési alapelvek mind meghatározói ennek, ami egyúttal mutatja e fejlesztő eszközök komplexitását és a tervezésüknél alapvetően fontos szerepet játszó oktatáselméleti megalapozottság igényét. Végül, a digitális játék-alapú kutatások áttekintése által bemutatjuk az oktatási játékok alkalmazási lehetőségeit és funkcióit.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 15-27
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41779
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet