Az opera teste, a test operái : testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat

Csehy Zoltán: Az opera teste, a test operái : testkoncepciók a kortárs operában – tipológiai vázlat. In: Iskolakultúra, (24) 7-8. pp. 47-58. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_07-08_047-058.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_07-08_047-058.pdf

Letöltés (317kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A paródiaként felmutatott operaklisék, kulisszák permanens tartozékai közé kell sorolnunk a negatív testképzeteket, melyek minduntalan felbukkannak részint a humoros, részint az averziós megközelítésekben. Az arisztokratikus és „természetellenes” műfajként elgondolt opera ténylegesen rendelkezik hagyományos értelemben vett manierista többlettel: referencialitása nem a valóságra, hanem a megcélozandó szépségre, tragikumra vagy komikumra irányul, s ezáltal eredendően metafikcióként működik. Épp ezért a test reprezentációja is a sokszoros tükörjáték és függetlenedési aktus keretei közt történik.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 47-58
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41777
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet