Szent-Györgyi Albert az egyetempedagógiáról

Budai László: Szent-Györgyi Albert az egyetempedagógiáról. In: Iskolakultúra, (24) 4. pp. 77-87. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_4_077-087.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_4_077-087.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az európai egyetem klasszikus eszméje a tudományos kutatás, az oktatás és általában a gondolkodás szabadságára épül. Az egyetem professzorai ennél fogva nemcsak saját szakterületüket művelik, hanem érdeklődnek a dolgozószobájuk, laboratóriumuk falain túl zajló egyetemi élet alapvető kérdései iránt is. Foglalkoztatják őket olyan alapvető kérdések is, mint például az oktatás, képzés és a nevelés lehetősége az univerzitász falai között. Az efféle problémák egy tudós életében többnyire akkor kerülnek a tágabb publikum számára közlésre szánt témák körébe, amikor valamilyen magasabb vezetői megbízatást, például dékáni vagy rektori tisztséget töltenek be.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 77-87
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41774
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet