Kreativitás és azon túl... : a kreatív klíma mint lehetőség a 21. századi iskola számára

Buda Mariann; Péter-Szarka Szilvia: Kreativitás és azon túl... : a kreatív klíma mint lehetőség a 21. századi iskola számára. In: Iskolakultúra, (24) 3. pp. 33-40. (2014)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2014_3_033-040.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_3_033-040.pdf

Letöltés (334kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az előadás egy új fogalmat, illetve kutatási koncepciót, a kreatív klímát kívánja bemutatni és elemezni, különös tekintettel a lehetséges iskolai alkalmazásokra. Az iskolai klíma mint elméleti és kutatási probléma kettős gyökerű. Kapcsolódik a vállalati kultúra kérdésköréhez (például: Daft, 1992) és az iskola mint szervezet értelmezéséhez (például: Kozma, 1985; Halász, 1980; Tímár, 2004). Az iskolai klíma értelmezése, fogalma és mérése még nem vált egységessé a kutatásokban, illetve a szakirodalomban, annak ellenére, hogy a téma régóta jelen van az elméleti és gyakorlati kutatásokban. Bár sokat beszélünk a „jó” iskolai klímáról és annak pozitív hatásairól, jelenleg úgy tűnik, hogy ennek a fogalomnak túl sokféle megközelítése létezik (lásd például: Freiberg, 1999, Brand és mtsai, 2003; Barr, Higgins-D’Alessandro, 2007). Egyetértünk Páskunéval abban, hogy az iskolai klíma nagyon komplex jelenség, amelyet nem tudunk, de talán nem is érdemes a maga totalitásában vizsgálni (Páskuné, 2007), hanem célszerűbb bizonyos meghatározott aspektusból mérni, illetve elemezni. Kutatásunkban a kreativitás támogatását állítjuk a középpontba.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 24
Szám: 3
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2014
Oldalak: pp. 33-40
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41773
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet