Vígh-Kiss Erika Rozália: Honnan hová tartunk? : iránytű a szociális fejlődés segítéséhez. In: Iskolakultúra, (25) 10. pp. 90-94. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_10_10.pdf Letöltés (822kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban egyre gyakrabban halljuk a ’szociális kompetencia’, ’szociális nevelés’, ’proszociális viselkedés’ kifejezéseket. Az iskolai gyakorlatban a tudás átadása, a tanulásszervezés mellett előtérbe került a szociális kompetencia fejlesztése. Egyre több tanulmány jelenik meg a szociális neveléssel kapcsolatban, ám számos cikk pontatlanságokat tartalmaz. Többek között ezért volt égető szükség egy olyan szintetizáló munkára, ami az eddigi részeredményeket szélesebb kontextusba helyezve újabb összefüggésekre hívja fel a figyelmünket. Mit is jelentenek a fenti fogalmak és hogyan segíthető a gyermekek proszociális viselkedésének fejlődése? A témában való eligazodásban segít Zsolnai Anikó legújabb könyve, A szociális fejlődés segítése.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 25 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2015 |
Oldalak: | pp. 90-94 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41756 |
![]() |
Tétel nézet |