Trencsényi László: Határ-esetek, átmenetek. In: Iskolakultúra, (25) 4. pp. 133-135. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_04_133-135.pdf Letöltés (688kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Némi magyarázatra szorul, hogy egy pedagógiai-neveléstudományi diskurzusban megszólalni szokott értelmiségi miért bátorkodik szót kérni folklór-ügyben. Tartozom annyi önvallomással, hogy eszmélésem során (illetve születésem előtt) szüleim közvetlen baráti-munkatársi körébe tartozott Honti János, Kovács Ágnes, Kaposi Edit, Török Erzsi és Dobos Ilona is. Anyám, Petrolay Margit meseesztétikai-művelődéstörténeti esszéjében foglalkozott a témával, apám – s ez tán még közelebb áll az alább ismertetett mű tartalmához – a klasszikus antikvitás és a folklór határait kutatta írásaiban. A budapesti Radnóti Gimnáziumban előttem járó csodált nagylány-iskolatársak voltak Nagy Ilona és Verebélyi Kincső (a kötet megannyi hivatkozásának szerzői), tanárjelöltként ugyanitt Voigt Vilmos tanított irodalmat. Első, könyves publikációmban ő is szerző volt, a hetvenes évek elején irodalomtanárunknak, Kovács Endrének a tiszteletére írott tanulmánykötetben, s itt értelmezte elsőként a folklorizmus-jelenségeket.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 25 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2015 |
Oldalak: | pp. 133-135 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41750 |
Tétel nézet |