Melyik életkorban a leghatékonyabb az implicit tanulás?

Juhász Dóra: Melyik életkorban a leghatékonyabb az implicit tanulás? In: Iskolakultúra, (25) 7-8. pp. 117-124. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_07-08_15.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_07-08_15.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az oktatásban a szakemberek számára elengedhetetlen fontosságú, hogy a tanítási stratégiáik hatékonyságának érdekében a felnövekvő generáció kognitív képességeiről, így tanulási mechanizmusairól minél szélesebb körű információra tegyenek szert. A legfrissebb kutatási eredmények arra utalnak, hogy a tudatos tanuláson alapuló ismeret-elsajátítás a 11–12 éves korú gyermekek esetében már hatékony tanulási stratégia lehet, azonban kisebb gyermekek esetében a tanulás nem tudatos (implicit) formája lehet a célravezető. Ennek egyik lehetséges oka a két tanulási mechanizmus mögött álló idegrendszeri struktúrák eltérő időbeli érése lehet. Jelen tanulmány elsődleges célja, hogy bemutassa a pedagógiában eddig kevesebb figyelmet kapott implicit tanulási folyamat érésének fejlődését, jelentőségét tárgyaló legfrissebb kutatási eredményeket.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 117-124
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41724
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet