A filozófia modern értelemkeresése és műveltségterületekbe integrált oktatása

Kiss Veronika: A filozófia modern értelemkeresése és műveltségterületekbe integrált oktatása. In: Iskolakultúra, (25) 5-6. pp. 213-216. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_05-06_213-216.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_05-06_213-216.pdf

Letöltés (722kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Michael Hampe Die Lehren der Philosophie (A filozófia tanításai) címmel megjelent könyvének már a címe is sokszínű jelentéstartalommal bír. Fő kifejezése, a „Lehre” egyszerre jelent tant, mércét, tanulságot, tanítást, tanoncságot, vagyis a tanulás útját. Akármelyik jelentést is választjuk a könyv vezérfonalának, mindegyik értelmezésnek megfelel. Tanulás abban az értelemben, hogy keresi, mi a célja, lényege a filozófiának, majd mikor megtalálja a direkt nevelői attitűdben és be is bizonyítja azt, akkor egy tanulási folyamat végére is ér könyvében.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 213-216
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41711
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet