Sajátos nevelési igényű gyermekek az iskolarendszerben, inkluzív nevelés

Tóth-Szerecz Ágnes: Sajátos nevelési igényű gyermekek az iskolarendszerben, inkluzív nevelés. In: Iskolakultúra, (25) 11. pp. 115-120. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_11_09.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_11_09.pdf

Letöltés (823kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A korábbi évtizedek tendenciájához képest arányaiban több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a közoktatási intézmények oktatató-nevelő folyamatában, s így az iskola diákjainak összetétele is változatosabb. Korábban sem létezett homogén gyermekcsoport, ám mindeddig nem fektettek nagy hangsúlyt a tanulók eltérő képességrendszerének feltérképezésére. A diagnosztikus eljárások fejlődésének köszönhetően egyre több esetben derülhet fény arra, mi az oka a lemaradó gyermekek teljesítményhátrányainak, s ennek tudatában a pedagógia változatos módszertani eszközeivel képesek hátrányaik kompenzálására.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 11
ISSN: 1789-5170
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 115-120
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41693
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet