Az iskolában elsajátított írott nyelvi norma presztízse az internetes kommunikációban

Porkoláb Ádám: Az iskolában elsajátított írott nyelvi norma presztízse az internetes kommunikációban. In: Iskolakultúra, (25) 11. pp. 75-89. (2015)

[thumbnail of 06.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
06.pdf

Letöltés (973kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Nyelvpedagógiai szempontból is lényegbevágó, hogy a tanárok megismerhessék diákjaik iskolán kívüli nyelvhasználati szokásait, és óraterveikben értően reagáljanak erre. E tanulmány célkitűzése szerint az interneten zajló kommunikáció egyik sajátos jelenségével foglalkozik: az iskolában oktatott helyesírás szerepével a net „írott beszélt” nyelvezetében. Ehhez tíz Youtube-videó kommentárjaiból nyelvi korpuszt készítettem, amelyet a publikációm második részében elemzek. Nyelvészeti kutatásomban arra keresem a választ, hogy a manapság egyre gyorsabban változó internetes nyelvhasználati mód mennyiben változott a videomegosztók felhasználói kommentárjaiban a már leírt, majd’ egy évtizedes nyelvészeti alapvetésekhez képest.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 11
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 75-89
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41674
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet