A kutatásalapú tanárképzés : nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek

Csapó Benő: A kutatásalapú tanárképzés : nemzetközi tendenciák és magyarországi lehetőségek. In: Iskolakultúra, (25) 11. pp. 3-16. (2015)

[thumbnail of 01.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
01.pdf

Letöltés (917kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Különböző kutatási programok és elemzések egybehangzó következtetése szerint az oktatás hatékonyságának meghatározó tényezője a tanár. Egyetlen oktatási reform sem lehet eredményes a tanárok aktív közreműködése nélkül. Minden oktatási innováció hatása attól függ, mennyire képesek és hajlandóak a tanárok élni az új lehetőségekkel. Miként más elemzések (ld. OECD, 2007a; Csapó, 2007a) mellett a nagy visszhangot kiváltott McKinsey jelentés (Barber és Mourshed, 2007) is rámutatott, a világ legjobban teljesítő oktatási rendszereiben a legfelkészültebb tanárok dolgoznak.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 11
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 3-16
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41631
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet