Hogyan irányítsuk gyermekünk nyelvi fejlődését a két- és többnyelvű környezetben? [Csiszár Rita (2014): Két- és többnyelvű gyermeknevelés a mindennapokban – Tanácsok, információk, történetek c. könyvéről]

Seidl-Péch Olívia: Hogyan irányítsuk gyermekünk nyelvi fejlődését a két- és többnyelvű környezetben? [Csiszár Rita (2014): Két- és többnyelvű gyermeknevelés a mindennapokban – Tanácsok, információk, történetek c. könyvéről]. In: Iskolakultúra, (26) 4. pp. 129-131. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_04_15.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_04_15.pdf

Letöltés (206kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Igen időszerű Csiszár Rita Két- és többnyelvű gyermeknevelés a mindennapokban című könyve, mivel az elmúlt évtizedben jelentősen megnövekedett azoknak a száma, akik Magyarországról elvándorolva külföldön kerestek munkát és ott le is telepedtek. Ez a tendencia elsősorban a gyerekvállalásban és gyereknevelésben érintett 18–40 év közötti korosztályra jellemző. Az érdekeltek számára a kötet iránytűként is szolgál a többnyelvűséget preferáló globalizált világban. A témaválasztás időszerűségét támasztja alá továbbá az a tény is, hogy a családon belüli két- és többnyelvűség kérdése jelenleg a föld népességének mintegy felét érinti. Az okok között szerepel – a kivándorlás és a külföldi munkavállalás mellett – a két szülő eltérő anyanyelve, a migráció, a kisebbségi népcsoportok, illetve a siket szülők gyermekvállalása.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 129-131
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41618
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet