Mire taníthat a halál? : a halál nevelésfilozófiai megközelítéséről

Karikó Sándor: Mire taníthat a halál? : a halál nevelésfilozófiai megközelítéséről. In: Iskolakultúra, (26) 9. pp. 116-127. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_09_06.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_09_06.pdf

Letöltés (285kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Bár mindenkinek van halottja, és mindenki tudja, hogy egyszer ő is eltávozik az élők sorából, mégsem beszélünk „direktbe” magáról a halálról. Többnyire hallgatunk róla, mintha szégyellnénk. Ha csak lehet, nagy ívben elkerüljük ezt a témát. Mindenesetre ódzkodunk és félünk tőle. A pedagógia tudománya és a gyakorlati pedagógia – sajnos – egyaránt úgy tesz, mintha ez ügyben nem lenne semmi különösebb mondanivalója, konkrét feladata. Úgy vélem, fölöttébb kényelmes vagy inkább gyáva álláspont ez, a felelős gondolkodás és élni tudás nem fogadja, fogadhatja el a közömbös hozzáállást. És hasonlóképpen: a pedagógiának is illik szakítani a negligáló magatartással. A halálproblematika és a pedagógia kapcsolatának kérdését mindenképpen indokolt feltennünk, és találnunk kell rá valamilyen választ.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 116-127
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41607
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet