Autentikus és élvezetes – múzeumpedagógiai foglalkozások a zsidóságról

Pálmai Dóra: Autentikus és élvezetes – múzeumpedagógiai foglalkozások a zsidóságról. In: Iskolakultúra, (26) 7-8. pp. 129-131. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_07-08_13.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_07-08_13.pdf

Letöltés (189kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A közoktatási intézmények falai közül kilépve, a tantermi foglalkozásoktól elszakadó lehetőségek, az erdei iskolai, a múzeumi vagy könyvtári foglalkozások izgalmakat rejtenek magukban nemcsak a diákok, hanem a pedagógusok számára is. A tanulók kötetlenebb módon sajátíthatnak el új ismereteket, míg a pedagógusok módszertani tudásukat bővíthetik egy-egy, az oktatási intézmények falain kívül tartott foglalkozással. Emellett fontos, hogy ezek a tanórák is biztosítsák a tanulóknak a központi szabályozásokban meghatározott tananyag elsajátításának lehetőségét. Jelen írásban két olyan tanári kézikönyvet és hozzájuk kapcsolódó munkafüzetet mutatok be, amelyek egy pécsi és egy győri, a zsidóság történelméről, kultúrájáról, hagyományairól szóló kiállításhoz kapcsolódva teljesítik az előző sorokban felsorolt kritériumokat és lehetőségeket.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 129-131
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41603
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet