Az Értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia innovatív törekvései és értékállósága

Olláry-Knoll Ildikó: Az Értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia innovatív törekvései és értékállósága. In: Iskolakultúra, (26) 7-8. pp. 87-99. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_07-08_08.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_07-08_08.pdf

Letöltés (285kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

„A pedagóguslét, a tudás közvetítése, az embereken való segítés, az emberek rávezetése a jóra, az igazság valamiféle meg- és elismertetése izgatott” (Zsolnai, 2002b, 119. o.) – mondja Zsolnai József, a Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés és az Értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia megalakítója. Véleménye szerint a neveléstudomány arra való, hogy tökéletesítse a pedagógia praxisát, és ne idegenítsen el a kultúrától. A pedagógia tárgyának pedig értékesnek kell lennie a közjó szempontjából, vagyis a közösség javát, jólétét kell szolgálnia (Zsolnai, 2010, 52–57. o.).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 87-99
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41598
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet