Genetikai ismeretterjesztés fontossága óvodában és általános iskolában

Végh Veronika; Zsigmond Csilla; Elbert Gábor; Nagy Zsolt: Genetikai ismeretterjesztés fontossága óvodában és általános iskolában. In: Iskolakultúra, (26) 5. pp. 99-110. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_05_08.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_05_08.pdf

Letöltés (866kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A természettudományos ismeretterjesztés megismertetését már kisgyermekkortól el lehet kezdeni és meg lehet szerettetni a gyermekkel ezeket a képzési területeket. Óvodás korban az érzelmek kifejezetten fontosak a gyermekeknél, ezáltal meghatározó élményeket szerezhetnek egy-egy természettudományos tapasztalat, kísérlet, megfigyelés során, mely emlékek akár a gyermek későbbi érdeklődésére és a tantárgyakhoz való hozzáállására is hatással lehetnek. Számos korábbi kutatási eredmény is alátámasztja, hogy az érdeklődés felkeltése, illetve fenntartása erősebb, ha az tapasztalati tényen alapul, vagy emlékek, érzések fűződnek a jelenséghez, tananyaghoz. Ebben a tanulmányban egy genetikai ismeretterjesztő programot mutatunk be, amely játékosan ismerteti meg az óvodásokkal a genetika érdekességeit. A programban 6 különböző fővárosi óvoda 118 óvodása vett részt.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 99-110
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41589
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet