Tanulóközösségek ismeretségi hálóinak strukturális mintázatai és jellegzetességei

Molnár Pál: Tanulóközösségek ismeretségi hálóinak strukturális mintázatai és jellegzetességei. In: Iskolakultúra, (26) 5. pp. 77-98. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_05_07.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_05_07.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Hálózati társadalomban élünk, ahol a kapcsolati struktúránk meghatározza cselekvéseinket. Autonóm, ugyanakkor közösségekhez tartozó, azokban együttműködve tevékenykedő cselekvők vagyunk (Wellman, 1999; Castells, 2010; Christakis és Fowler, 2010); mindezt technológiai hálózatok segítik és közvetítik. A hálózatok jelentősége tehát megnőtt az utóbbi évtizedekben, emiatt célszerű a hálózati nézőpontot alkalmazni valamennyi tudományterületen, így a neveléstudományban is. Hálózataink emberek, eszközök és különböző alkotások, objektumok, valamint az ezeket összekötő különböző kapcsolatok komplex rendszere (Kadushin, 2012), amelyben az egyének komplex interakciók sokaságán keresztül lépnek kapcsolatba egymással, és vesznek részt különböző tudásszerzési, -átadási és -alkotási folyamatokban (Scardamalia és Bereiter, 1994; Hakkarainen, Palonen, Paavola és Lehtinen, 2004).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 77-98
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41588
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet