Roma Mentor Projekt: a Barát-modell

Bogdán Péter; Némethné Végh Judit: Roma Mentor Projekt: a Barát-modell. In: Iskolakultúra, (26) 5. pp. 63-76. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_05_06.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_05_06.pdf

Letöltés (297kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A Roma Mentor Projekt című pedagógiai kísérletnek kevés a szakirodalma Magyarországon, pedig olyan programról van szó, amely méltán kaphatna nagyobb figyelmet is. A kísérlet elemei rendkívüli módon hasonlítanak a Tanoda-modellre, de azzal az eltéréssel, hogy amíg – ideális esetben – a Tanoda-modell egy oktatási intézményen kívüli inter- és multikulturális közeg, amelyben infrastrukturális keretek között teremtik meg a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára az értelmiségi családi hátteret, addig a Roma Mentor Projekt az oktatási intézményen belüli – a nevelő-oktató munkára közvetlenebbül is kiható, de szintén infrastrukturális keretek között megvalósított – értelmiségi barát-modell, amelynek keretében egy – általában országosan is közismert – roma entellektüel (helyi nem roma pedagógustársával, iskolai kapcsolattartójával közösen) szocializálja csoportmentorként – származástól függetlenül – a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket, s ez utóbbi megállapítás akkor is érvényes, ha egyébként a csoport kultúrából meríti.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 5
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 63-76
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41587
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet