Racionális hibák a törtes műveletvégzés során : az 5. osztályosok törtreprezentációi és a műveletvégzés során elkövetett racionális hibák

Mákné Karika Tímea: Racionális hibák a törtes műveletvégzés során : az 5. osztályosok törtreprezentációi és a műveletvégzés során elkövetett racionális hibák. In: Iskolakultúra, (26) 7-8. pp. 63-78. (2016)

[thumbnail of 06.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
06.pdf

Letöltés (789kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Írásunk egy empirikus kutatásra összpontosít, amelynek témája a közönséges törtekkel végrehajtott műveletek végzése közben előforduló hibák feltérképezése. A matematikai gondolkodás fejlődése során létrejövő racionális hibákat kerestük. Ben –Zeev (1998) nevezte így a hibákat, amelyek úgy jönnek létre, hogy a gyermek korábbi ismereteire építve analógiát keres a megoldandó probléma esetén, de rosszul következtet, amit utána „jól” használ. A kutatás célja az volt, hogy megmutassuk, hogy a közönséges törtek tanulása során kialakulnak a szakirodalomban bemutatott hibák, és a matematika tudásszintmérő teszten alacsony eredményt érnek el azok a tanulók, akik ilyen hibákat követnek el. A kutatást 5. osztályosok körében végeztük.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 63-78
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41538
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet