Mákné Karika Tímea: Racionális hibák a törtes műveletvégzés során : az 5. osztályosok törtreprezentációi és a műveletvégzés során elkövetett racionális hibák. In: Iskolakultúra, (26) 7-8. pp. 63-78. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
06.pdf Letöltés (789kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Írásunk egy empirikus kutatásra összpontosít, amelynek témája a közönséges törtekkel végrehajtott műveletek végzése közben előforduló hibák feltérképezése. A matematikai gondolkodás fejlődése során létrejövő racionális hibákat kerestük. Ben –Zeev (1998) nevezte így a hibákat, amelyek úgy jönnek létre, hogy a gyermek korábbi ismereteire építve analógiát keres a megoldandó probléma esetén, de rosszul következtet, amit utána „jól” használ. A kutatás célja az volt, hogy megmutassuk, hogy a közönséges törtek tanulása során kialakulnak a szakirodalomban bemutatott hibák, és a matematika tudásszintmérő teszten alacsony eredményt érnek el azok a tanulók, akik ilyen hibákat követnek el. A kutatást 5. osztályosok körében végeztük.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 26 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2016 |
Oldalak: | pp. 63-78 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41538 |
Tétel nézet |