Kiss Dóra; Szekeres Ágota: Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása. In: Iskolakultúra, (26) 12. pp. 3-15. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
01.pdf Letöltés (921kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányunkban egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló negyedikes és ötödikes osztályok szociogramjainak összevetését és elemzését tűztük ki célul. Olyan kérdésekre keressük a választ, hogy vajon van-e különbség az enyhén értelmi fogyatékos tanulók elfogadásában az egy, illetve két tanulót integráló osztályokban, vagy hogy milyen tényezők befolyásolják az osztályok szerkezeti típusainak alakulását. A szociogramok felrajzolását egy erre a célra fejlesztett szoftver segítségével készítettük el, az elemzésüket pedig a Mérei Ferenc által kidolgozott több szempontú szociometriai módszerrel végeztük. Az eredményeink közül kiemeljük, hogy az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek között nem alakul ki kölcsönös kapcsolat, inkább a többségi gyermekek barátságát keresik.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 26 |
Szám: | 12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2016 |
Oldalak: | pp. 3-15 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41518 |
Tétel nézet |