Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása

Kiss Dóra; Szekeres Ágota: Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása. In: Iskolakultúra, (26) 12. pp. 3-15. (2016)

[thumbnail of 01.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
01.pdf

Letöltés (921kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló negyedikes és ötödikes osztályok szociogramjainak összevetését és elemzését tűztük ki célul. Olyan kérdésekre keressük a választ, hogy vajon van-e különbség az enyhén értelmi fogyatékos tanulók elfogadásában az egy, illetve két tanulót integráló osztályokban, vagy hogy milyen tényezők befolyásolják az osztályok szerkezeti típusainak alakulását. A szociogramok felrajzolását egy erre a célra fejlesztett szoftver segítségével készítettük el, az elemzésüket pedig a Mérei Ferenc által kidolgozott több szempontú szociometriai módszerrel végeztük. Az eredményeink közül kiemeljük, hogy az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek között nem alakul ki kölcsönös kapcsolat, inkább a többségi gyermekek barátságát keresik.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 3-15
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41518
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet