A tanulói szükségletek érvényesülése a 19. század pedagógiai tankönyvirodalmában

Gróz Andrea: A tanulói szükségletek érvényesülése a 19. század pedagógiai tankönyvirodalmában. In: Iskolakultúra, (16) 4. pp. 37-40. (2006)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2006_04_037-040.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2006_04_037-040.pdf

Letöltés (90kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 19. században, a népoktatás kibontakozásának időszakában szenvedélyes módszertani viták zajlanak Európa-szerte az olvasmányokról, az olvasókönyvek szerkezetéről, a nyelvtan tanításáról, a beszéd- és értelemgyakorlatok helyéről, anyagáról, s természetesen az írás és olvasás megtanításáról. Nálunk ezek a viták 1868 után kezdenek felpezsdülni a tanítóegyletekben és a módszertani folyóiratok hasábjain.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 16
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2006
Oldalak: pp. 37-40
A feltöltés ideje: 2018. júl. 09. 11:05
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41168
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet