A gyógypedagógia változó identitása : paradoxonok és dilemmák a kultúra és a tér nézőpontjából

Artiles Alfredo J.: A gyógypedagógia változó identitása : paradoxonok és dilemmák a kultúra és a tér nézőpontjából. In: Iskolakultúra, (16) 10. pp. 3-35. (2006)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2006_10_003-035.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2006_10_003-035.pdf

Letöltés (345kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

E tanulmány paradoxonokat és dilemmákat azonosít, amelyekkel azok a gyógypedagógiai kutatók és gyakorlati szakemberek kerülnek szembe, akik megpróbálnak társadalmilag igazságos oktatási rendszert teremteni egy olyan társadalomban, amelyet egyre összetettebb különbségek jellemeznek. A szerző amellett érvel, hogy a kutatói párbeszéd két legfőbb területének (az inklúziónak és a felülreprezentáltságnak) egy teljesebb dialógusban kellene találkoznia és fel kell ismerniük azt a „zavaró csöndet”, amely a két szakirodalmi rendszeren belül és közöttük fennáll. Az elemzést az oktatási reformmal kapcsolatos jelenlegi erőfeszítések és kétségek szélesebb politikai kontextusába belehelyezve, a szerző széleskörű áttekintést nyújt egy sokrétegű kultúráról és térről.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 16
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2006
Oldalak: pp. 3-35
A feltöltés ideje: 2018. júl. 09. 11:05
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41115
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet