A szubkulturális működés példái és hatása egy alternatív gimnázium belső diskurzusában

Szentesi Balázs: A szubkulturális működés példái és hatása egy alternatív gimnázium belső diskurzusában. In: Iskolakultúra, (32) 6. pp. 3-55. (2022)

[thumbnail of iskolakultura_2022_006_003-055.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_006_003-055.pdf

Download (1MB)

Abstract

Kutatásom többek között a szociológusok, pszichológusok, kutató pedagógusok által is művelt ethnography of education vagy educational ethnography kutatási területhez (amelyet Mészáros [2017] pedagógiai etnográfiának fordít) kapcsolható, azon belül is a szűkebb területet lefedő, zömében antropológusok által végzett anthropology of education (pedagógiai antropológia) kutatásokhoz. Az ide tartozó munkák sajátommal közös elemei a résztvevő megfigyelés és nyitott végű kérdéseket tartalmazó interjúk alkalmazása a jelenségek belső olvasatának megértéséhez, a kultúra koncepciójának használata, az iskola mint kutatási terep felhasználása (annak ellenére, hogy a területen belül léteznek az oktatást/nevelést más környezetben is vizsgáló kutatások).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 32
Number: 6
ISSN: 1215-5234
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2022
Page Range: pp. 3-55
Additional Information: Bibliogr.: p. 51-53. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Pedagógiai antropológia, Pedagógiai kutatás
Related URLs: https://misc.bibl.u-szeged.hu/70976/
Date Deposited: 2022. Oct. 07. 10:38
Last Modified: 2022. Oct. 07. 10:38
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70986

Actions (login required)

View Item View Item