A szubkulturális működés példái és hatása egy alternatív gimnázium belső diskurzusában

Szentesi Balázs: A szubkulturális működés példái és hatása egy alternatív gimnázium belső diskurzusában. In: Iskolakultúra, (32) 6. pp. 3-55. (2022)

[thumbnail of iskolakultura_2022_006_003-055.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_006_003-055.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom többek között a szociológusok, pszichológusok, kutató pedagógusok által is művelt ethnography of education vagy educational ethnography kutatási területhez (amelyet Mészáros [2017] pedagógiai etnográfiának fordít) kapcsolható, azon belül is a szűkebb területet lefedő, zömében antropológusok által végzett anthropology of education (pedagógiai antropológia) kutatásokhoz. Az ide tartozó munkák sajátommal közös elemei a résztvevő megfigyelés és nyitott végű kérdéseket tartalmazó interjúk alkalmazása a jelenségek belső olvasatának megértéséhez, a kultúra koncepciójának használata, az iskola mint kutatási terep felhasználása (annak ellenére, hogy a területen belül léteznek az oktatást/nevelést más környezetben is vizsgáló kutatások).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 32
Szám: 6
ISSN: 1215-5234
Nyelv: magyar
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2022
Oldalak: pp. 3-55
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 51-53. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Pedagógiai antropológia, Pedagógiai kutatás
Kapcsolódó URL: https://misc.bibl.u-szeged.hu/70976/
A feltöltés ideje: 2022. okt. 07. 10:38
Utolsó módosítás: 2022. okt. 07. 10:38
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70986
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet