Szántóné Tóth Hajnalka; Szombathelyiné Nyitrai Ágnes; Kontra József: A tanító szakos hallgatók tanítási tevékenysége a környezetismeret-órákon. In: Iskolakultúra, (32) 7. pp. 103-122. (2022)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2022_007_103-122.pdf Letöltés (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ebben a tanulmányban tanító szakos hallgatók körében végzett, a környezetismeret tantárgy tanításával kapcsolatos vizsgálatunk főbb eredményeit mutatjuk be. Saját készítésű kérdőívünk kérdései az óratartás előtti felkészülés mozzanataira (a mentori támogatás bevonódásának mértékére, a tervezet elkészítésére fordított időre, a tervezet elkészítése alatt figyelembe vett egyéb tényezők mértékére, az óratervezet megírását segítő eszközökre) és a tárgy tanításának jellemzőire (a didaktikai alapelvekre, választott módszerekre, szervezési módokra, eszközökre) irányultak. Kiemelt célunk volt továbbá a tárgy tanításához való hallgatói viszonyulás megismerése, feltárása. A kérdőívre adott válaszokból kiderült, hogy bár a hallgatók bizonytalanok természettudományos ismereteikben, fontosnak tartják mégis a gyermekek természettudományos ismereteinek a bővítését, természettudományos szemléletük formálását, illetve olyan környezet biztosítását, mely támogatja, élénkíti a gyermekek természettudományos érdeklődését. Képzési szempontból kutatásunk fontos eredményének tartjuk, hogy a hallgatók környezetismeret tantárgy tanításához való pozitív viszonyulását leginkább a mentortanárral való szakmai kapcsolat befolyásolja. Vizsgálatunk adatai és eredményei hatékonyan használhatók a tanító szakos hallgatók természettudományos módszertani képzésének fejlesztésében és a gyermekek természettudományos nevelésére irányuló kutatások és fejlesztések irányainak kijelölésében is.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 32 |
Szám: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyelv: | magyar |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2022 |
Oldalak: | pp. 103-122 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 120-122. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Környezetismeret tanítása, Tanárképzés |
Kapcsolódó URL: | https://misc.bibl.u-szeged.hu/70977/ |
A feltöltés ideje: | 2022. okt. 07. 11:50 |
Utolsó módosítás: | 2022. okt. 07. 11:50 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70981 |
![]() |
Tétel nézet |