Holokauszt-oktatás multimédiás eszközök segítségével

Mezei Mónika: Holokauszt-oktatás multimédiás eszközök segítségével. In: Iskolakultúra, (31) 11-12. pp. 39-53. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_011_012_039-053.pdf] Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_011_012_039-053.pdf

Download (1MB)

Abstract

A Dél-kaliforniai Egyetem Soá Alapítványának videóarchívuma közel 53.000 holokauszt túlélő, embermentő és táborfelszabadító interjúját tartalmazza, amelyek felhasználása új távlatokat nyitott meg a holokauszt oktatásában. Az alábbi tanulmányban szó esik a videóinterjúk használatának pedagógiai céljairól és előnyeiről a hagyományos oktatáshoz képest. Az MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport által végzett kutatás azt vizsgálja, hogy a történelmi emlékezet és a multimédiás eszközök beemelése a 20. századi traumák oktatásában milyen képességeket és attitűdöket tud kialakítani a diákok oktatása során. Kvantitatív és kvalitatív méréseinek eddigi részeredményei is arra utalnak, hogy  az empátia, a társadalmi tolerancia és szolidaritás, a felelősségérzet és a kritikus gondolkodás készségeinek fejlesztésére a multimédiás eszközök kiválóan alkalmazhatók. The Visual History Archive of the USC Soah Foundation Institute contains approximately 53.000 video testimonies of holocaust survivors, rescuers and liberators. Using these testimonies has opened up new perspectives in Holocaust education. This study reveals the pedagogical aims and advantages of using video testimonies compared to traditional education. Research conducted by The Oral History and History Education Research Group (OHERG) of the Hungarian Academy of Sciences at the University of Szeged analyze what skills and attitudes can be evolved by integrating multimedia tools and oral history in the education of 20th century traumas. Results of quantitative and qualitative questionnaires until now have shown the efficacy of using multimedia tools in developing skills of empathy, social tolerance and solidarity, responsibility and critical thinking.

Other title: Holocaust education using multimedia tools
Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 31
Number: 11-12
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2021
Page Range: pp. 39-53
Additional Information: Bibliogr.: p. 52-53. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Uncontrolled Keywords: Holokauszt, Digitális oktatás - módszer, Oktatási módszer
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70810/
Date Deposited: 2022. Apr. 27. 10:40
Last Modified: 2022. Apr. 27. 10:40
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70817

Actions (login required)

View Item View Item