Kvantitatív és kvalitatív felsőoktatás- és tudománytörténet-írás

Nagy Péter Tibor: Kvantitatív és kvalitatív felsőoktatás- és tudománytörténet-írás. In: Iskolakultúra, (31) 10. pp. 58-69. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_010_058-069.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_010_058-069.pdf

Download (908kB) | Preview

Abstract

A 19. és 20. század oktatási statisztikáit és szociológiai felméréseit legtöbbször a kvantitatív szemléletű neveléstörténet/oktatástörténet/pedagógiatörténet használja fel. Tanulmányom a népszámlálási adatsorok kvalitatív területen való felhasználhatóságát kívánja bemutatni, akadémiai közösségek, hallgatói vagy tanulói csoportok leírására, mely számos előnnyel jár. A prozopográfia módszertana különösen alkalmas az egyetemi oktatók változási folyamatainak bemutatására, összekötve az elemzést a biográfiai adatokkal. Az egyéni életút elemzése tipikus kvalitatív munka, de a konkrét életútra és a hasonló életutakra vonatkozó statisztikai elemzések itt is segíthetnek az interpretációban.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 31
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2021
Page Range: pp. 58-69
Additional Information: Bibliogr.: 68. p. és a jegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Történeti statisztika, Népszámlálás - módszer, Prozopográfia
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70770/
Date Deposited: 2022. Jan. 13. 08:35
Last Modified: 2022. Jan. 13. 08:35
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70776

Actions (login required)

View Item View Item