A szociális kompetencia fejlesztése drámapedagógiai eszközökkel

Kovács Edina: A szociális kompetencia fejlesztése drámapedagógiai eszközökkel. In: Iskolakultúra, (31) 9. pp. 91-100. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_009_091-100.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_009_091-100.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A szociális kompetenciát többféle módon is definiálja a szakirodalom: a meghatározások közös eleme a kommunikációs és az együttműködési készség szerepének hangsúlyozása. Mivel ezek a készségek az oktatási folyamat során is megjelennek, az elmúlt évtized alatt a közoktatás és a felsőoktatás kapcsán is egyre fontosabb témává vált a szociális kompetencia lehetséges fejlesztése. Jelen kutatásunk arra keresett választ, hogy egy tehetséggondozó drámatáborában részt vevő, 12–16 év közötti iskolások milyen gyakran éltek át a szociális kompetenciájukat fejlesztő helyzeteket. Az eredmények azt mutatják, hogy a megkérdezett diákok átlagosan legalább naponta egy alkalommal, de néhány esetben naponta többször is megéltek olyan helyzeteket, amelyekben szociális kompetenciájuk egy-egy eleme fejlődött. Bár eredményeink nem reprezentatívak, megerősítik a szakirodalom azon állításait, amelyek szerint a drámajáték hatékonyan segíti a szociális kapcsolatok pozitív alakulását és a szociális kompetencia fejlődését, és nevelési többletértéket biztosít.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 31
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2021
Page Range: pp. 91-100
Additional Information: Bibliogr.: 100. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Drámapedagógia, Szocializáció, Tehetséggondozás, Képességfejlesztés
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/70709/
Date Deposited: 2021. Nov. 22. 15:12
Last Modified: 2021. Nov. 22. 15:12
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70716

Actions (login required)

View Item View Item