Egyetemi hallgatók digitális oktatással kapcsolatos véleményei : egy feltáró kutatás eredményei

Fajt Balázs and Török Judit and Kövér Péter: Egyetemi hallgatók digitális oktatással kapcsolatos véleményei : egy feltáró kutatás eredményei. In: Iskolakultúra, (31) 6. pp. 72-83. (2021)

[thumbnail of iskolakultura_2021_006_072-083.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2021_006_072-083.pdf

Download (855kB) | Preview

Abstract

A COVID-19 világjárvány miatti digitális oktatásra való átállás új kihívás elé állította nem csak a közoktatás, hanem a felsőoktatás szereplőit is – az átállás során ugyanis olyan technikai és módszertani változásoknak lehettünk tanúi, amelyek merőben új irányvonalat jelölnek ki mind az oktatók, mind a hallgatók számára. A tantermi órákat, illetve a személyes konzultációt felváltotta az elektronikus színtereken zajló online oktatás, az eddig használt, főként papíralapú tananyagokat az online elérhető tananyagok, előadásjegyzetek, feladatsorok, a közvetlen személyközi kommunikáció helyébe pedig a közvetett, mediatizált kommunikáció lépett. Tanulmányunkban azt vizsgáljuk, hogy egy budapesti felsőoktatási intézmény távoktatásban részt vevő hallgatói miként élték még ezt az átállást, milyen negatív és pozitív tapasztalatokkal rendelkeznek, és milyen kritikákat fogalmaznak meg. A tanulmány első részében áttekintjük a témában eddig rendelkezésre álló szakirodalmat, illetve a kutatásunk témájához fűződő elméleteket. Munkánk fő pillérét kvalitatív kutatásunk képezi, mely során a dolgozatokat a szövegelemzés módszerével vizsgáltuk, és felállítottuk azokat a kategóriákat, melyek az adatközlők észrevételeit, pozitív és negatív kritikáit tartalmazták. Az eredményeink azt mutatják, hogy a hallgatók alapvetően pozitívan állnak hozzá a digitális oktatáshoz, és úgy vélik, hogy az oktatóik is igyekeznek a lehető legtöbbet megtenni azért, hogy az oktatás hatékonyan működjön. The transition to digital education owing to the COVID-19 pandemic posed a new challenge not only for primary and secondary but also for higher education. During the switch to online lessons, both technical and methodological changes have taken place, setting an entirely new direction for both teachers and students. Classroom lessons and personal consultations have been replaced by online teaching, the mainly paper-based curricula used before with online curricula; lecture notes, assignments, and direct personal communication sites were also replaced by indirect, online communication channels. This research aimed to elicit the positive and negative perceptions of students in distance learning at a faculty of a higher educational institution in Budapest concerning digital transition. In the first part of the study, the available literature on the topic is reviewed, as well as the theories related to the topic of this present research project. In order to investigate participants’ positive or negative critiques and views on the topic, the qualitative research paradigm was chosen, in which seminar papers were examined using the method of discourse analysis. During the analysis, categories and emerging patterns were identified. The results of the study show that students have an overall positive attitude towards digital education and believe that their course instructors make an attempt to do their best to make education work effectively.

Other title: University students’ perceptions of digital education : the findings of an exploratory study
Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 31
Number: 6
ISSN: 1215-5233
Language: magyar
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2021
Page Range: pp. 72-83
Additional Information: Bibliogr.: p. 82-83. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Uncontrolled Keywords: Digitális oktatás - módszer, Pedagógia - digitális, Koronavírus járvány, Távoktatás, Felsőoktatás
Related URLs: http://misc.bibl.u-szeged.hu/60278/
Date Deposited: 2021. Aug. 09. 09:03
Last Modified: 2021. Aug. 09. 09:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/60285

Actions (login required)

View Item View Item